robota.ua та Forum Group запустили серію партнерських матеріалів про те, як українські компанії різних напрямків адаптуються до роботи в умовах війни. 

Цього разу ми поспілкувалися з Володимиром Зубковим, генеральним директором групи компаній Quadrum Global в Україні («Верес»). Вже через 10 днів після початку війни компанія налагодила комунікацію з працівниками, оптимізувала процеси та готується до жнив.

Володимир розповів, що змінилося у підході до роботи в актуальних умовах, чому сьогодні важливо як ніколи проводити зустрічі зі своїми співробітниками та поділився планами на майбутнє.

Що змінилося у роботі компанії?

Ключові процеси у компанії були налагоджені та відточені роками. Однак з війною змінився підхід до роботи. Зокрема, якщо раніше багато процесів відбувалося паралельно, то сьогодні вони йдуть послідовно. Все переформатувалося на лінійну систему керування. Кількість стратегічних питань зменшена за рахунок групування та вирішується відповідно до певної послідовності, пріоритетність наступної задачі визначається тільки після закінчення попередньої.

Профіль діяльності нашої компанії – агробізнес. Ще восени ми суттєво підготувалися до весняно-польових робіт цього року. Однак з огляду на те, що деякі розхідні матеріали знаходилися на сході нашої країни, виникла проблема з їх постачанням, а інколи і з їх існуванням. Аналогічна ситуація з логістичними складами, які опинилися під окупацією.

Переформатувавши сівозміну, зробивши орієнтир на більш стратегічно і комерційно орієнтовані культури, ми виконали весняно-польові приблизно на 90% відносно тих планів, які мали бути.

Вже через два тижні починаються жнива і ми готові до збирання тих культур і на тих площах, які засіяли. Також підготували всі ємкості, елеваторні потужності та придбали додаткове обладнання, яке наразі прямує до нас з інших країн.

Та програма, яка на сьогодні розроблена, дає нам можливість на сподівання, що у грудні ми зможемо більш-менш вдало почати експорт та реалізацію своєї продукції для того, щоб витримати сезон 2023 року.

Як працювали з командою?

До штату наших компаній входить 400 працівників, в період сезонних робіт, за потреби, ще залучаємо до 100 найманих працівників за контрактом, також близько 10 000 громадян України знаходяться з нами в орендних відносинах і велика частина з них суттєво залежить від отриманих від наших підприємств коштів. Коли від тебе залежить така кількість людей, ти маєш приймати вчасні ефективні рішення.

У перший тиждень війни у більшості співробітників була психологічна дезорієнтація, викликана непідготовленістю до таких умов. Разом із тим, наші працівники були дуже швидко мобілізовані. Працівники київського офісу переїхали в більшості своїй на регіональні підприємства, де зосереджені виробництва та які не були під окупацією.

Деякі співробітники, переважно жінки з дітьми, виїхали з країни. Переформатувавши зв’язок і віддалену роботу, ми ефективно налаштували робочий процес. Жодного співробітника не було звільнено, всі отримували заробітну плату, компанія також надавала підтримку на релокацію.

В межах перших двох тижнів війни комунікація підтримувалася виключно мобільним зв’язком у режимі 24/7. Ми переважно використовуємо звичайний корпоративний зв’язок, месенджери – Telegram, Viber. Основною метою у комунікаціях в цей період було підтримувати людей, оперативно отримувати інформацію, реагувати та ставити задачі в рамках тих обставин, в яких ми опинилися.

Ключовий меседж від топ-менеджменту компанії – передати впевненість про те, що ми продовжуємо працювати, виплачувати заробітну плату достойну фаху і досвіду працівника до тих пір, поки у підприємства є така можливість.

Також в актуальних умовах для підтримки морального стану працівників є потреба у живих зустрічах. Не все вирішується віддалено. Бачити й чути керівника дуже надихає і мотивує наших співробітників. Своєю чергою, для керівника важливо розуміти контекст і атмосферу, в якій знаходяться його люди.

На сьогодні майже весь штат, а саме близько 90% співробітників центрального офісу, знаходиться на місцях у Києві. За деяким виключенням – хтось у відрядженні по Україні.

Що далі?

Наразі основна задача – зберегти підприємство в тих об’ємах і на тому рівні, який ми мали в довоєнні часи.

Після закінчення гарячої фази війни націлені відновити виробництво, поновити процеси реалізації продукції й стати на шлях модернізації компанії.

Ми віримо, що в Україні відкривається велике вікно можливостей, тому разом з партнерами напрацьовуємо механізми на майбутнє. Як тільки буде перемога і безпечні часи, ми плануємо суттєво розвинути наші підприємства.

Читайте ще: Новий формат роботи, завдання HR та пріоритети в комунікаціях: як працює «Медіа Група Україна» під час війни

Читайте ще: Як війна вплинула на комунікацію з командою та довгострокові перспективи бізнесу: кейс Caparol Ukraine

Читайте ще: Кейс АДВЕНТ ІНВЕСТ про адаптацію робочих процесів в умовах війни