robota.ua та Forum Group запустили серію партнерських матеріалів про те, як українські компанії різних напрямків адаптуються до роботи в умовах війни.

У сьомому випуску ми запросили до розмови директора компанії Puratos Україна Сергія Солов’я. Компанія займається розробкою та впровадженням інноваційних продуктів у хлібному, кондитерському та шоколадних виробництвах. 

Сергій розповів, як компанія працює на харчовому фронті країни, що довелося змінити у робочих процесах та що найважливіше для бізнесу сьогодні. 

 

Смачно – важливо як і раніше

Ми виробляємо інгредієнти для кондитерських виробів, і бачимо, що потреби споживачів не змінились. Наш продукт завжди був на вибагливого споживача: льон, пророщене жито, високоякісне гречане борошно, закваски тощо.

Думали, що в актуальних обставинах матиме попит так званий базовий асортимент хлібобулочних виробів – соціальний хліб. Але цього не відбулося.

Ми в Україні звикли смачно їсти. В часи, коли люди змушені економити на дорогих речах, прийти до магазину та купити улюблену булочку чи багет – це ніби відчути, що життя продовжується. Напевно, таким чином люди зберігають свій звичний образ життя. 

Ба більше, нам вдається розробляти та виводити на ринок нові продукти, які спрощують роботу пекарів. Наприклад, зараз стартували з начинки, з якої можна робити чизкейк, і вже отримуємо позитивний відгук від клієнтів. 

Що змінилося у робочих процесах?

З початком війни у нас була кількатижнева пауза – думали, як працювати далі. Наразі повернулися до 70-75% навантаження від довоєнного періоду – відновили процес виробництва та налагодили логістику. Вже 97% української команди Puratos повернулися додому. 

Ми є частиною ланцюга виробництва продуктів харчування першої необхідності, а тому відповідальні за харчову безпеку нашої країни. У нас постійно ведеться робота щодо запасних планів з постачання сировини – завезення з-за кордону, відпрацювання бази постачальників. Цей процес має бути безперебійним.

Найперше, що змінилось – це оперативність реакції. Скажімо, раніше команда топ-менеджерів зустрічалась лише на тижневе планування, сьогодні такі зустрічі відбуваються один раз на три дні. Потрібно вчасно реагувати на дефіцит сировини, збільшення її вартості, питання, що стосуються логістики та складів. 

Ми постійно перебуваємо у певній оптимізації. Зокрема, розподілили складування таким чином, щоб було зручно підвозити продукцію практично з будь-якої точки України. 

Пандемія дійсно сприяла тому, що певні служби навчилися працювати віддалено, наприклад, фінансовий та маркетинговий департаменти. Проте не всі процеси можна перевести у формат онлайн. Особливість компанії полягає в тому, що ми допомагаємо нашим клієнтам запустити бізнес-процеси на виробництві. Відверто кажучи, це складно реалізувати дистанційно. 

Крім того, ми багато інвестуємо у безпеку. Так було завжди, але зараз це набуло іншого значення. Тому були оперативно організовані спеціальні безпекові місця та укриття, посилені сигнали тривоги, адже коли відбувається виробничий процес, не чутно сирену. У нас є співробітник, який спеціально контролює ці сигнали, аби працівники могли вчасно зупинити виробництво та піти в укриття. 

Як підтримуєте комунікацію зі співробітниками?

Оперативні комунікації завжди були сильною стороною нашої компанії. Всі підрозділи поділені на окремі групи, наприклад, відділ продажів, маркетинг та технологи комунікують між собою в одному зібранні щотижнево. Звичайно, є окремий чат управлінської команди та загальний чат зі всіма співробітниками. 

З початком війни дехто з працівників виїхав за кордон та почав працювати на представництвах компанії у Бельгії, Польщі, Румунії. Тому ми організували Puratos Friday Club, де почали обмінюватись ідеями, розповідати, як влаштовані процеси в іноземних представництвах та що ми можемо застосувати в Україні. 

У результаті таких бесід виявили дуже неочікувану тенденцію. Ми звикли, що нам завжди є чому повчитися у Європи, однак в певних речах, ми, м’яко кажучи, попереду.

З точки зору бізнес-процесів – ми дуже технологічна, організована команда.

В комунікаціях всередині команди нам потрібно декілька хвилин, аби отримати необхідну інформацію. За кордоном – відповідь можна очікувати тиждень.

Крім того, ми створили окрему корпоративну групу, в якій я у форматі коротких влогів розповідаю останні новини: як ми виконуємо план, як вирішуємо наявні проблеми, куди рухаємося. І моя задача, як керівника, тримати співробітників в курсі того, що відбувається в компанії. Це надзвичайно важливо для підтримання позитивного командного настрою. 

Також у нас є онлайн-навчання всередині компанії. Співробітники отримують кваліфікаційні сертифікати, як статус надбання нових знань. І це теж, знаєте, показник нормальності життя. 

Найважливіше для бізнесу зараз

Найважливішим для бізнесу сьогодні є гнучкість.

Якщо раніше планування відбувалося на рік чи три, зараз корегування проводяться щокварталу. 

На нашу користь грає командна злагодженість. У нас дуже різний досвід і, спираючись одне на одного, можна прийняти максимально зважене рішення. Зараз важливо утримати бізнес та мозок в стабільному стані, намагатися тверезо дивитися на ті чи інші процеси. Тому колективна підтримка і готовність до будь-яких змін – це і є формулою зараз. 

Читайте ще: Як працюють коворкінги в умовах війни? Історія мережі гнучких офісів IWG

Читайте ще: Зміна формату роботи, комунікації, роль керівника: як працює АСА Bureau під час війни

Читайте ще: Новий формат роботи, завдання HR та пріоритети в комунікаціях: як працює «Медіа Група Україна» під час війни

Читайте ще: Зміна підходу до роботи, комунікація з командою, плани на майбутнє: як працює ГК Quadrum Global в Україні під час війни