robota.ua та Forum Group запустили серію партнерських матеріалів про те, як українські компанії різних напрямків адаптуються до роботи в умовах війни. 

У п’ятому випуску ми поспілкувалися з Оленою Пешковою — директоркою компанії з бухгалтерського та юридичного консалтингу АСА Bureau.

Олена розповіла, як жіночий колектив адаптувався до актуальних умов, чи швидко вдалося переформатувати робочі процеси та чому для керівника важливо бути «граючим тренером». 

 

Що змінилося у роботі компанії під час війни? 

Карантин два роки тому підготував нас до формату роботи онлайн. Тому зараз ми можемо працювати автономно, не виходячи з дому – будь-де і будь-коли. З початком війни було важко налаштуватися морально, однак на віддалений режим перейшли одразу і швидко. У нас дівочий колектив: наразі ніхто не готовий працювати офлайн. Тим паче дехто знаходиться за кордоном. 

Ще одна особливість роботи в актуальних умовах – короткий строк планування.

Важко сказати, що буде через два місяці. Тому рішення приймаються щомісячно: до слова, на липень уже зафіксували план, далі будемо дивитися. Кожного місяця – нові рішення, і так – крок за кроком. 

Насправді постраждав весь бізнес, більшість сфер, зокрема IT. Багато програмістів пішли на фронт. Це співробітники, а співробітники генерують прибуток.

Війна вплинула на всіх: хтось втратив замовників, покупців, співробітників, хтось зменшив обсяги, хтось взагалі припинив діяльність. Зросту поки що немає ні в кого. Однак позитивна динаміка все-таки прослідковується – компанії поступово відновлюються та починають працювати. До слова, у червні наша компанія вийшла на довоєнний обсяг роботи, але ще не прибутку. 

Комунікація зі співробітниками

Комунікацію з колективом ми не припиняли жодного дня. З 24 лютого постійно залишаємося на зв’язку.

Основний канал комунікації – месенджер Telegram, де у нашій групі ввели обов’язкове «Доброго ранку!». 

Зазвичай усі виходять на зв’язок, якщо раптом хтось не відповідає, намагаємося дізнатися – чому та чи потрібна допомога. 

До речі, під час карантину часто проводили спільні онлайн-тренування. Сьогодні поки не всі готові до такого інтертейменту – психологічно важко переналаштуватися, часто немає настрою на розваги.  

От що важливо – це чіткий режим. Простою мовою, робочі звички, які допомагають триматися у тонусі. Працівник звик, що ті чи інші процеси працюють конкретним чином і якщо їх переналаштувати, продуктивність може впасти майже до нуля. Тому головними мотиваторами сьогодні є підтримка та робота. 

Трансформація ролі керівника

Керівник має чітко розуміти, що відбувається у компанії, хто відповідальний за ключові задачі та на якому етапі реалізації вони знаходяться.

Разом із тим, для мене важливо не лише керувати над процесами, але й працювати всередині. Тому мене називають «граючим тренером». Такий формат роботи надихає команду, заряджає позитивом та енергією. 

Крім того, коли натрапляю на корисні психологічні тренінги, обов’язково ділюся з командою. Тому що розумію, що емоційний стан колег має важливе значення, а звертатися самостійно до психолога мало хто наважується. 

Читайте ще: Зміна підходу до роботи, комунікація з командою, плани на майбутнє: як працює ГК Quadrum Global в Україні під час війни

Читайте ще: Новий формат роботи, завдання HR та пріоритети в комунікаціях: як працює «Медіа Група Україна» під час війни

Читайте ще: Як війна вплинула на комунікацію з командою та довгострокові перспективи бізнесу: кейс Caparol Ukraine