Масовані ракетні обстріли та обстріли дронами, які здійснила рф по об’єктах критичної інфраструктури України, призвели до того, що українці впродовж останнього місяця живуть у нових реаліях  світло вмикають за графіками, які часто не збігаються з реальними відключеннями. В таких умовах дуже важко жити це стосується і побутового життя, і роботи.

Редакція медіаплатформи budni підготувала матеріал про те, як компанії проходять чергове випробування для бізнесу – організовують роботу команд в умовах постійних відключень електроенергії.

Юлія Віннікова, Administrative Director в Genesis

Ми в Genesis відповідально ставимося до повідомлень від влади, тому економимо електроенергію в пікові години і не використовуємо те, що не є першочерговим для роботи. 

Зараз усі наші офіси мають автономне електропостачання й інтернет. Живлення вже забезпечують генератори, наразі формуємо резерв.

Цим займається спеціальна команда — Emergency Team. Вона була створена на початку повномасштабної війни, аби дбати про безпеку співробітників і забезпечувати безперебійну роботу бізнесу. В лютому команда оперативно організувала евакуацією колег та їхніх близьких на захід України, а зараз, зокрема, займається підготовкою київських офісів компаній нашої екосистеми до зими. 

Серед підготовчих заходів — утеплення офісів, закупівля палива, формування запасів їжі та води. Всі команди поінформовані про те, що робочий простір повністю підготовлений до перебоїв з електропостачанням. Ми комунікуємо наші кроки, щоб підтримати співробітників і зробити все, що в наших силах, аби мати безпечне середовище для подальшої роботи. Офіси відкриті для всіх охочих за стандартним графіком у робочі дні, а також у вихідні. Маємо надійне й облаштоване бомбосховище. Тримаємось, продовжуємо працювати і віримо в перемогу України!

Яра Одноріг, HR & Administrative Business Partner у Boosta

Хоча ІТ-компанії, зазвичай, не є ключовими споживачами енергетичних ресурсів, наявність електроенергії та доступу до інтернету для нас є критично важливими умовами для функціонування. Наші продукти працюють на міжнародних ринках, тож ми мусимо забезпечувати їхню безперебійну роботу 24/7. Заходами, направленими на заощадження використання природних ресурсів, ми займалися завжди, але у поточних умовах до цього додалась активна робота над створенням альтернативних джерел живлення та доступу до мережі.

У одному з наших офісів у Києві вже встановлені генератор та Starlink, тому наші фахівці можуть приїздити сюди за потреби. Окрім того, ми обладнали там укриття з запасами їжі та води.

Колеги зі Львова також працюють зараз над встановленням всього необхідного у львівському офісі.

А для фахівців, які проживають в інших містах України, наша адміністративна команда підготувала список коворкінгів, обладнаних генераторами, безперебійним інтернетом та укриттям. Усі охочі можуть скористатися можливістю працювати там, адже компанія компенсує вартість оренди місця в коворкінгу (до 140 євро на місяць на людину).

Окрім того, гнучкий графік роботи в компанії (розпочинати можна з 8.00 до 11.00 та закінчувати відповідно о 17.00 та 20.00) дозволяє усім оптимізувати свій робочий день під графіки віялових відключень.

Каріне Папікян, HRD Parimatch Ukraine 

Компанія реагує з розумінням та намагається максимально допомогти співробітникам організувати свою роботу. З початку економії електроенергії в Києві, ми переглянули можливості та зменшили використання освітлення офісу.

Проєкт освітлення коворкінгу Parimatch Ukraine розроблений таким чином, що світло вмикається виключно над робочим місцем працівника. Деякі приміщення відключаються автоматично від освітлення у разі відсутності там людей.

Коли офіс залишає останній працівник, охорона вимикає систему вентиляції та кондиціювання на ніч повністю, а за годину до приходу працівників дана система вмикається.

Ще за часів COVID-19 у компанії ми запровадили гібридний формат роботи, тож кожен співробітник має можливість самостійно обирати найзручніший формат роботи: віддалено чи відвідувати офіс.
З 10 жовтня – після масштабного ракетного обстрілу країни, і по 26 жовтня, наш офіс в Києві був закритий, щоб мінімізувати переміщення колег містом. Вся робота і процеси були переведені повністю в онлайн-формат. 

З дня запровадження віялових відключень електроенергії, частина колег вимушено «випадала» з робочого процесу.

Сьогодні компанія закуповує, для надання у користування співробітникам, powerbanks для підзарядки ноутбуків та телефонів, обладнання для тестування безперебійного використання інтернету в домашніх умовах.

Також у рамках нашого бенефіт-кафетерію, кожен співробітник має бюджет для придбання необхідних меблів, powerbank та обігрівачів для облаштування домашнього офісу.   

За потреби, колеги вже можуть відвідувати офіс. Він обладнаний безперебійним сигналом інтернету та електропостачанням. Забезпечений корисними снеками, обідами, напоями та має облаштоване всім необхідним для роботи та відпочинку бомбосховищем. Є навіть душ з гарячою водою.

Ми також розглядаємо варіанти оперативної доставки працівників до офісу, у разі нестабільного руху громадського транспорту та тривалої відсутності інтернету та світла вдома.

Читайте ще: Як ефективно використовувати та заощаджувати електроенергію під час роботи