Начальник дбає про успіхи команди, сприятливу атмосферу в колективі, розподіляє обов’язки, похвалу та покарання, відправляє підлеглих у відпустку та переживає втрату членів колективу. Проте керівники бувають різними і з різними підходами до роботи, і всі, хто хоч раз змінювали роботу, знають про це. Про когось згадаємо з вдячністю, а інших стараємося швидше забути.

Напередодні Дня шефа, який відзначається 16 жовтня, вирішили зібрати найбільш розповсюджені типи начальників та способи гармонійного співіснування з ними.

Харизматичний лідер

Історія становлення такого начальника цілком могла б лягти в основу сценарію мотиваційного фільму. Здебільшого такий керівник починає з низів і в результаті відкриває свій бізнес чи стає топ-менеджером. У нього є всі ті лідерські якості, які притаманні харизматичним засновникам успішних компаній сьогодення.

Такий керівник націлений на результат, його не цікавить планування чи паперова тяганина. Йому потрібні свіжі креативні іде і він готовий «просувати» працівника, який проявляє ініціативу. Харизматичному лідеру не властиві стереотипи під час підбору співробітників, головне, щоб кандидат був не затиснутим та пропонував цікаві ідеї.

Як працювати з таким начальником:

  • проявляти ініціативу;
  • вірити в себе;
  • захоплюватися ідеями начальника;
  • вірити, що його історія успіху може стати і вашою.

Адміністратор

Цей начальник не уявляє своєї роботи без планування, документації та звітності у цифрах. Такий керівник найкраще вміє розподілити роботу між співробітниками, знає, як її контролювати та отримати потрібний результат. Завдання любить давати у письмовому вигляді та чітко призначати відповідальних. Похвалу від боса-адміністратора заслужити дуже важко, але за невиконання завдання ви отримуєте чітке покарання – також структуровано розподілене за рівнем факапу.

Як працювати з таким начальником:

  • узгоджуйте план роботи з керівником перед тим як приступити до реалізації, дійте чітко за планом;
  • ставте уточнювальні запитання;
  • розділяйте ідеї та факти – спочатку говоріть про факти, конкретні цифрові показники, а далі називайте ідею, яка виникає на основі вищесказаного.

Деспот

У такого начальника авторитарний стиль управління, він любить штрафи і публічні прочуханки, його настрій змінюється зі швидкістю вітру і більше в негативну сторону. Про таких керівників говорять «Приходять на роботу, а йдуть від начальника». Деспоти не визнають своєї неправоти, не сприймають, коли підлеглі з ними сперечаються та не оцінюють ініціативу.

На щастя, зараз таких керівників зустріти важко. Адже цей стиль управління притаманний більше часам радянського союзу. Сучасні бізнес-моделі будують за іншими принципами і керівники більше не повинні лякати своїх підлеглих.

Як працювати з таким начальником:

  • залишайтеся спокійним та врівноваженим за будь-яких умов;
  • не бійтеся ставити питання такому керівнику;
  • дотримуйтеся дедлайнів та сумлінно виконуйте свою роботу.

Гуманіст

Такий керівник сприймає колектив як сім’ю. Він щиро хвилюється за здоров’я кожного співробітника та його родича, знає на ім’я домашніх тварин своїх колег і приносить обід закоренілому холостяку у колективі.

Його відмінна риса – оцінка співробітників як людей, а не як підлеглих. Часто такий начальник під час пошуку нових працівників може проігнорувати професійні характеристики, якщо особисті якості людини не відповідають його очікуванням.

Як працювати з таким начальником:

  • якщо начальник пропонує ідею, спочатку підтримуйте її, а потім говоріть, як її потрібно доопрацювати;
  • живіть у гармонії з колективом – якщо ви проти колективу, ви проти начальника-гуманіста;
  • не сприймайте негативно цікавість вашими особистими справами. Проте, якщо вам не допустимо обговорювати особисте на роботі – м’яко скажіть про це начальнику.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

 

Читайте ще: Як розпізнати в собі аб’юзивного колегу і що з цим робити? Інструкція від психолога