У кризові періоди таланти та ефективне управління ними не втрачає актуальності – ба більше, саме від команди насамперед залежить стійкість і подальший розвиток бізнесу. Як команду, а відтак і таланти, зберігає Universal Bank? Розповіла Анна Сердюк, начальник управління навчання та розвитку персоналу.

 

– Як за місяці війни змінився ваш бізнес та формат роботи, як відділень, так і офісу?

– Звичайно, в перші місяці війни наші колеги перейшли на переважно віддалений формат роботи. Ми були до цього готові, наші колеги з IT-департаменту в мінімальні терміни забезпечували співробітників необхідним обладнанням та підтримкою.
Відділення банку в перший місяць війни намагались по можливості працювати, якщо умови це дозволяли. Частина відділень були закриті на початку війни та також вели підтримку клієнтів банку у віддаленому форматі. Під час деяких воєнних подій відділення закривались – проте зараз майже всі відновили роботу. Контакт-центр банку працював щодня, інформував, заспокоював та підтримував клієнтів, виконував усі функції, як і до початку повномасштабного вторгнення.

– Які ініціативи має ваша компанія задля фізичного збереження своєї команди, а відтак і талантів – наприклад, допомога з евакуацією та убезпечення робочих місць?

– Ми надаємо можливість колегам працювати з будь-якої точки світу, яка безпечна для працівника. Також на робочих місцях неодмінно дотримуємось «повітряних тривог» та закликаємо працівників ставитись відповідально до цих правил, зокрема, коли вони працюють дистанційно.

– Як щодо піклування про ментальне здоров’я, що також важливо для продуктивності – чи маєте ви практики, які допомагають команді підтримувати стабільний психічний стан у важких умовах?

– Наш підрозділ навчання та розвитку персоналу координує співробітників і допомагає знайти спеціалістів, з якими можна попрацювати в непростих життєвих ситуаціях, надаємо контакти центрів психологічної допомоги, психологів та психотерапевтів.
Також ми надаємо постійну підтримку в закритому Telegram-каналі для співробітників – надаємо корисні матеріали, вправи та поради, наприклад, «Техніки для тренування психічної стійкості», «Кроки, щоб зберегти концентрацію та планувати під час війни», «Вправи, щоб знизити рівень тривожності та напруження», «Як підтримати себе в період воєнного стану» тощо.
Додатково ми направляємо співробітникам нові курси та вебінари з психологічною підтримкою. З останніх відвіданих нашими колегами – «Зустріч із психологічної взаємопідтримки» від Активної громади, «Зустрічі LiveTalk» від нашого постійного партнера KA Group.

– Багато компаній наразі проводять ротації – і задля того, щоб дати роботу евакуйованим працівникам в інших регіонах, і для перерозподілу талантів з огляду на нові умови. А який досвід маєте ви?

– З березня ми запровадили постійний контроль за переміщеннями співробітників, щоб бути в курсі, в яких регіонах та локаціях знаходиться наша команда. Аби в разі небезпеки чи змін в регіоні, де знаходяться співробітники, оперативно реагувати та переміщувати колег. Також ведемо постійну статистику місцезнаходження колег, щоб відслідковувати відсоток повернення додому, і тих, хто виїхав за кордон. Інформуємо керівників банку про статус всіх підрозділів – щоб команда працювала безперебійно протягом усього часу.

– Як змінився найм? Наприклад, чи стало більше кандидатів і чи простіше знаходити потрібних фахівців? Які ще зміни відбулися в рекрутингу?

– Наші реалії змінились після 24 лютого, відповідно, зміни торкнулись усіх сфер діяльності компанії, у тому числі підбору персоналу. На початку війни найм був призупинений, оскільки нам потрібно було розуміти, як далі працювати. Проте вже в березні ми почали відновлювати роботу в цьому напрямку, і вже 21 березня відбувся перший прийом нового співробітника вже в повоєнний час, і це допомога економічному фронту нашої держави.

Ми пишаємося тим, що маємо змогу надати робочі місця працівникам з інших банків, а також компаній, які через вторгнення в нашу країну втратили роботу.

Окремо слід зазначити, що зацікавленість кандидатів банківською сферою та офіційним працевлаштуванням загалом значно зросла. Наразі в банківському секторі залишились стабільні, ліквідні та сильні «гравці». Спостерігаємо також активність кандидатів за кордоном щодо розгляду вакансій в Україні, щоб із вимушеного переселення повернутись на Батьківщину. 

Водночас спеціалісти з вищим рівнем кваліфікації так само ретельно вибирають для себе нове робоче місце, і рівень зарплати має суттєве значення при прийнятті оферу.

Глобально відчувається тривожність та невпевненість кандидатів у завтрашньому дні, від цього вони масово почали потребувати письмових оферів, щоб впевнитись у працевлаштуванні, дуже ретельно вивчають трудові договори і ставлять багато уточнювальних питань, яких раніше не було. Думаю, з погляду перспективи це дуже добре, адже точно вплине на рівень обізнаності наших кандидатів у трудовому законодавстві.

– Чи змінилися процеси адаптації та навчання новачків?

– Загалом ні, адже всі навчальні програми вже були адаптовані до дистанційного формату, що дозволяє здійснювати адаптацію незважаючи на зовнішні фактори.

Базове навчання проходить в системі дистанційного навчання, яка успішно працює в банку. Є перелік обов’язкових курсів, які всі нові співробітники проходять при прийомі на роботу, наприклад, за темами «Ризики», «Комплаєнс», «Інформаційна та банківська безпека», «Фінансовий моніторинг», «Електронний документообіг» та інші. Також для навчання співробітників відділень банку є система адаптації для всіх посад, де вони проходять навчання за спеціальностями і напрямками бізнесу. Адаптація мережі відділень проходить із наставником, досвідченим колегою, який курує новачка і допомагає отримати всі необхідні знання.

Під час війни наша система дистанційного навчання допомагає колегам навчатись із будь-яких куточків України і за її межами. Це значно полегшує швидкість адаптації і вивчення необхідних документів.

– Чи продовжуєте ви навчання та розвиток команди попри роботу в умовах війни?
– Так, звісно, процес навчання та розвитку в нас є постійним.

Ми організовуємо для співробітників навчання та інформування щодо всіх змін в законодавстві, нових програм, направляємо колег на спеціалізовані курси, щоб підтримувати належний рівень знань та компетенцій із всіх напрямків діяльності банку.

Доступ до курсів системи дистанційного навчання у колег є 24/7 із будь-яких пристроїв, які можна підключити до інтернету. «Навчання порядку дій під час небезпеки, перша допомога у критичних ситуаціях, дії під час сигналу «Повітряна тривога»» – це приклади нових навчальних курсів, які розробляли та створювали під час війни, щоб забезпечити максимальний рівень підготовки до різних сценаріїв.

Важливим ресурсом під час війни став наш Telegram-канал для співробітників банку, де ми щодня робимо інформаційні пости, розміщуємо корисні поради, рекомендуємо книги, навчання, фільми, прокачуємо управлінські навички та емоційний інтелект, а також підтримуємо комунікацію з командою.

– Які акценти в комунікаціях ви ставите, щоб зберігати таланти – утримувати фахівців і давати їм відчуття надійного роботодавця?
– Банк зробив максимум для того, щоб зберегти команду, навіть на тих територіях, де відбувалися активні бойові дії. З початку повномасштабного вторгнення банк зберігав робочі місця за співробітниками, навіть якщо певний період колеги фізично не могли працювати. Забезпечили безперебійну роботу з будь-якого куточку світу, постійне навчання та підтримку колег.

– Чи з’явилися у вашого бізнесу нові соціальні ініціативи, до яких долучаються співробітники?
– Ми підтримували ініціативи, які вже діяли в нашому банку. Наприклад, наші колеги брали участь у дистанційному «Пробігу під каштанами» та в ініціативі «День донора» (здавали кров для допомоги постраждалим під час війни), а також колеги постійно донатять на ЗСУ задля підтримки нашої країни.

– Планування зараз ускладнене, проте: як ви в компанії прогнозуєте свою роботу, щоб зберегти бізнес і команду?
– Зараз у законодавстві відбувається дуже багато змін, і наш банк активно включає в роботу всі необхідні оновлення в бізнес-процесах та нормативних документах, задля підтримки роботи банківської системи. Також ми в банку постійно робимо прогнози щодо роботи і планування на місяць вперед. Наразі це оптимальний формат, щоб планування було максимально оперативним та відповідним до тих умов, в яких ми працюємо. Тримаємося завдяки професіоналізму наших працівників та довірі від наших клієнтів, які допомагають тримати економічний фронт.

Читайте ще: Інтерв’ю з LC Waikiki – про роботу, набір персоналу та майбутнє українського фешн-ритейлу