У 2022 році групі компаній товарів для дітей KIDDISVIT виповнюється 25 років. Робоча команда завчасно почала готуватися до цієї масштабної події. Планувалося багато соціальних проєктів та, на жаль, не судилося. Розпочалася війна, яка змінила життя кожного українця і кожного співробітника цієї великої команди.

Ми запитали про те, що саме робила компанія з 24 лютого, у Вадима Чумаченка, директора з персоналу KIDDISVIT, та Аліни Сидорук, провідної фахівчині з персоналу.

 

Вадим Чумаченко

Про безпеку та підтримку співробітників

Вранці 24 лютого, після початку бойових дій, топ-борд зібрався на екстрену онлайн-нараду. Наш СЕО, Павло Овчинніков, наголосив: «Треба рятувати країну і людей. Все решта – потім». І ми пішли працювати згідно з основними цілями – забезпечити безпеку та підтримку всіх співробітників та допомагати країні.

Стосовно безпеки та підтримки співробітників, із перших днів ми зробили 5 основних речей:

  1. Одразу виплатили стовідсоткову заробітну плату за лютий усім співробітникам, а також надали додаткову матеріальну допомогу.
  2. Забезпечили евакуацію співробітників у більш безпечні місця на заході країни та за кордон. Для цього коштом компанії було організовано комфортний та безпечний трансфер.
  3. Топ-керівники компанії були на зв’язку зі своїми командами 24/7, а СЕО Павло Овчинніков з першого дня війни підтримував співробітників своїми відеозверненнями у корпоративному Telegram-каналі, інформуючи всю команду про ситуацію в країні, діяльність компанії та волонтерського руху.
  4. Кожного члена команди за потреби підтримував корпоративний психолог та корпоративний лікар-терапевт, які продовжують працювати та залишаються на зв’язку зі співробітниками.
  5. З метою підтримки родин наших колег, корпоративні викладачі англійської мови проводили безкоштовні заняття для дітей різного віку, а сім’ї співробітників, які мають малюків до 3 років, отримали допомогу від компанії у вигляді запасу підгузків.

 

Аліна Сидорук

Про волонтерський рух та допомогу країні

З особливою любов’ю та гордістю хочу розповісти саме про волонтерську діяльність компанії, бо сама протягом майже п’яти місяців була адміністратором волонтерського напрямку. Ніхто з нас не очікував, що волонтерство досягне таких масштабів і що ми зможемо допомогти такій кількості українців, які цього потребують.

Окрім основних обов’язків, майже кожен наш співробітник долучився до волонтерського руху.

Багато хто допомагав у своїх територіальних громадах в залежності від місця проживання. Хто чим міг, аби тільки не лишатися осторонь та хоча б маленькими справами пришвидшити перемогу.

З першого дня війни ми створили Telegram-канал «Тероборона KIDDISVIT», до якого приєдналося понад 80 співробітників, що готові були долучитися до волонтерського руху компанії по всій країні та за її межами.

Окремо було зібрано команду «кібервійськ». Це ініціативна група, яка на чолі з нашим департаментом IT допомагала вести інформаційну боротьбу в мережі інтернет. До цієї діяльності долучився й так званий «дитячий батальйон» – діти наших співробітників, які теж активно допомагали батькам.

Перше, що ми зробили – відкрили шелтер для біженців у нашому офісному приміщенні в місті Дніпро.

Завдяки злагодженій роботі команди було підготовлено триповерхову будівлю на 800 кв. м. Знайшли матраци, облаштували кухню, встановили душові кабіни та пральню, організували безкоштовне харчування. Вже з другого тижня війни в шелтері перебувало понад 60 осіб, а потім приймали і понад 130 людей одночасно. Сьогодні шелтеру вже 5 місяців, там проживає близько 100 людей.

Також протягом майже 5 місяців у центрі Дніпра функціонував пункт видачі гуманітарної допомоги, де на волонтерських засадах працювали наші співробітники. Сама ж гуманітарна допомога потрапляла туди завдяки надзвичайній підтримці партнерів  компанії з Мюнхена, Гамбурга, Туреччини, Словенії, Польщі, Чехії, Ізраїлю.

Плідно співпрацюємо з благодійним фондом «Помагаєм». Наразі нам вдалося налагодити співпрацю з міжнародними фондами, що виділяють кошти на закупку гуманітарних товарів: Toy Foundation, Red Cross та Save the Children.

Разом із БФ «Помагаєм» організували евакуацію 1 056 осіб із Харкова та Рубіжного.

Увесь час із початку війни ми співпрацювали з головним волонтерським штабом міста Дніпро, надаючи різноманітну допомогу. Особливої уваги заслуговує чат-бот YakTy_bot, створений для допомоги вимушеним переселенцям. У боті зібрані всі контакти та адреси для тих, хто тимчасово опинився в нашому місті та потребує допомоги й підтримки.

Про особливості управління персоналом в умовах війни

Вадим Чумаченко: Звісно, рекрутинг, розвиток та навчання останні 4 місяці перейшли на другий план. На перший же план для нас вийшли наступні три питання.

  • Перше – це ефективна комунікація зі співробітниками. Спілкуватись з сотнями людей, що знаходяться у різних країнах та постійно переміщаються, досить складно.
  • Друге питання пов’язане з блоком C&B. Ми вирішили, що окрім заробітної плати, згідно з відпрацьованим часом, будемо допомагати нашим співробітникам, що займаються волонтерством, використовуючи кілька коефіцієнтів. Тобто для підрахунку місячної заробітної плати нам необхідно було мати систему, що надасть розрахунок за трьома табелями замість одного, як це було до війни. До того ж 100% колег знаходились в режимі віддаленої роботи по всій Україні та за кордоном.
  • Третє питання пов’язане з ефективністю та розумінням того, що роблять співробітники і де саме вони знаходяться, бо в такий непростий час неможливо собі дозволити втрату зв’язку з персоналом та швидкість доступу до інформації при прийнятті рішень.

Якщо питання з комунікацією зі співробітниками ми вирішили через налагодження Telegram-каналів з прописаним щоденним алгоритмом його наповнення, то з наступними двома питаннями нам довелось піти далі в IT-технології. 

Разом з нашими IT-спеціалістами ми створили чат-бот Done Work Kiddisvit, за допомогою якого у наших співробітників є можливість надзвичайно просто фіксувати відпрацьовані години та виконані задачі (щодня приходить запит), а звітна інформація передається до управлінських баз відділу кадрів, що значно полегшує та прискорює роботу.

Керівники мають змогу в режимі онлайн корегувати, ставити запитання, бачити відпрацьовані години – як з основного місця роботи, так і з волонтерства – по кожному співробітнику та відділу.

Але ми не зупинились лише на фонді оплати праці, працегодинах та задачах.

Щотижня через бот ми робимо зріз по місцезнаходженню всієї компанії, щоб мати можливість бачити динаміку по місцеперебуванню людей, чи то переїзди по Україні, повернення додому в рідне місто, повернення у рідну країну з-за кордону. Наявність такої аналітики допомагає в прийнятті багатьох управлінських рішень стосовно стратегії роботи компанії.

Про мобілізацію та співробітників у лавах ЗСУ

Аліна Сидорук: Наразі 11 співробітників ГК знаходяться в лавах ЗСУ, ми називаємо їх «Рота KIDDISVIT». Це відважні хлопці, які до війни працювали на різних посадах – від інженера з ремонту іграшок до керівника відділу аналітики – а зараз захищають нашу країну. Компанія підтримує кожного, хто йде в ЗСУ. Ми передали все потрібне для служби нашим колегам. Віримо у наших хлопців, вони сильні, сміливі та заряджені на перемогу.

Керуємося найголовнішими принципами для наближення перемоги: захист України, сміливість та підтримка одне одного.

Все буде Україна!