Олександра Комар, директорка департаменту управління персоналом Shell 

Впродовж війни ми стикнулися з багатьма викликами та змінили багато наших пріоритетів – від особистих до робочих. Проте, незмінним нашим пріоритетом була і буде турбота про людей. Від початку повномасштабного вторгнення ми продовжуємо зберігати 100% робочих місць, надавати евакуаційну та логістичну підтримку, ми підтримували співробітників виплатами матеріальної допомоги та іншими фінансовими складовими, дбали і дбаємо про надання необхідної психологічної підтримки співробітникам. Дуже приємно, що у ці скрутні часи ми відчуваємо вагому глобальну підтримку від групи компаній Shell. Зокрема від самого початку 84 волонтери з 8 країн світу допомагали нам координувати процес надання допомоги, польські колеги зустрічали багатьох наших працівників, ми надавали можливість тимчасового проживання для тих, хто виїхав за кордон і наразі продовжуємо надавати підтримку з підготовки персональних податкових декларацій у тих чи інших країнах. 

Наразі бізнес продовжує поступово відновлюватися. Нині АЗС мережі Shell відновили роботу майже на 87% у 20 областях України.

Нашою місією продовжує залишатися забезпечення клієнтів високоякісними нафтопродуктами, включно з пальним Shell V-Power, дизельним пальним та зрідженим вуглеводневим газом (ЗВГ), а також надання широкого асортименту супутніх товарів, зокрема смачну їжу й напої. Shell також прагне відповідати потребам власників електромобілів, кількість яких постійно збільшується. Тому завдяки співпраці з партнерами на українських АЗС було встановлено 16 швидкісних електрозарядних модулів.

Також під час перебоїв зі струмом ми забезпечили АЗС дизельними генераторами, створювали пункти незламності для наших клієнтів та працівників на базі наших станцій. Щодо працівників офісу, з одного боку ми забезпечили повноцінну роботу нашого офісного приміщення з постійним електропостачанням і надійним укриттям під час повітряної тривоги, з іншого – у нас продовжує діяти гібридний формат роботи. Працівники самі вирішують, звідки вони працюють і приходять в офіс тільки для вирішення нагальних питань, які потребують присутності в офісі. Ми також забезпечили усіх офісних співробітників додатковими інструментами для безперебійної роботи вдома (зарядні пристрої та станції) і надали можливість легше пережити ті скрутні часи з меншим рівнем стресу. Ми продовжуємо надавати ергономічну підтримку новим співробітникам для облаштування здорових умов праці для роботи вдома. 

Водночас ми працюємо над покращенням нашої ціннісної пропозиції компанії та розширенням можливостей для наших працівників. Ми покращили програми страхування на цей рік, відновлюємо основні напрями навчання, розширюємо програму наставництва, залучаючи наставників з інших країн та й самі стаємо менторами для колег з інших країн, зважаючи на наш досвід і нові набуті навички кризового менеджменту та загалом експертизу наших лідерів. 

Наразі ми працюємо над наступним етапом програми ментального здоров’я для працівників, зважаючи на наші потреби через рік після повномасштабного вторгнення. Ми залучили працівників до опитування та детально вивчили сьогоденні потреби, щоб разом створити дизайн нашої поточної програми підтримки ментального здоров’я. Напрями для програми є дуже різними: особисте зростання під час кризи та вплив на ментальне здоров’я, пошуки нового себе і нових сенсів, вигорання під час війни, як працювати з горем втрати, як змінюються особисті відносини під час війни, як підтримувати своїх дітей тощо. Індивідуальна психологічна підтримка, звичайно, теж продовжує діяти. 

Завжди актуальною для нас залишається тема різноманіття та інклюзивності. У Shell зберігається гендерний баланс за всіма параметрами, а кожен співробітник має рівні можливості.

Для прикладу, керівний склад Shell Україна має баланс 50:50 чоловіків і жінок. Проте, поняття різноманіття та інклюзивності  – набагато ширше. Недискримінаційне та інклюзивне робоче середовище, що просуває рівні можливості всіх співробітників, є необхідною умовою успіху та сталого розвитку будь-якої організації. Найактуальнішими пріоритетами цього року для нас є:  майбутня інтеграція наших працівників після демобілізації та створення інклюзивного середовища для підбору і працевлаштування для кандидатів з досвідом участі у бойових діях – без звичних стереотипів, з урахуванням важливих навичок і компетенцій, які вони набули під час їхнього іншого, проте такого неоціненного досвіду. 

Якщо говорити про поточну ситуацію з підбором персоналу, він звичайно став значно важчим, ніж у довоєнні часи. Дуже відчутно, що частина українського населення наразі проживає за кордоном. Також ще більше став відчуватися дефіцит талантів на українському ринку праці, оскільки попит на висококваліфікованих експертів і лідерів дуже великий – враховуючи як поточні реалії та умови бізнесу в України, так і плани на відновлення і зростання у майбутньому. Проте наразі ми продовжуємо знаходити «своїх» людей, які розділяють з нами основні цінності, такі як чесність, порядність та повага до людей. А люди знаходять Shell та інтегруються з великою турботою зі сторони компанії.

Я це відчула на своєму досвіді, бо приєдналася до компанії у непростому 2022 році. Попри виклики, які ми тоді долали, я відчувала міцну підтримку своїх колег, а також глобальних колег, які дуже залучено допомагають Україні та мені зокрема. Головна запорука успішної адаптації в нашій компанії – це те, як ми це робимо. Новачки, які нещодавно приєдналися до нас, відзначали, що вони відчували справжню відкритість і щире бажання колег допомогти їм адаптуватись. Їхнє перше враження, що наша компанія – це справді про людей, про теплу атмосферу, відкриту комунікацію, і це спостерігається на ділі з перших днів роботи і взаємодії з іншими співробітниками. 

Також ми дуже цінуємо наших працівників, продовжуємо фокусуватися на утриманні персоналу і розвитку внутрішніх талантів. Ми радіємо, що попри все, у 2022 році в нашій компанії свої ювілеї (5, 10, 15 років роботи в компанії) відзначили 57 працівників офісу та 187 працівників автозаправних станцій, а це 15% наших співробітників. Також за 2022 рік 4 працівники Shell Україна отримали призначення на посади в інших країнах Shell в результаті успішного проходження конкурсу на відкриті вакансії. Ми пишаємося, що навіть у воєнні часи наші люди розвиваються, зростають та набувають експертизу, яка цінується в інших країнах Shell. 

Найбільшою відзнакою та показником для нас стало ще те, що згідно з внутрішніми опитуваннями, наші співробітники відзначили, що пишаються тим, що працюють в Shell: 93% працівників офісу та 95,4% працівників станцій.

Звичайно, що багато речей з повномасштабним вторгненням були призупинені або відкладені на кращі часи, ми робили та продовжуємо робити те, що в наших можливостях. Великий рівень залученості наших співробітників, згідно з щорічним опитуванням Shell у 2022 році, для нас свідчить про те, що ми, як роботодавець, обрали правильні вектори в умовах воєнного стану. Ми дуже вдячні нашим працівникам за довіру, а також за їхню віддану та хоробру роботу у ці надскладні часи.  

Як компанія і бізнес, що належить до паливно-енергетичного комплексу країни, ми віримо у світле та успішне майбутнє України, інвестуємо та продовжуємо нашу роботу, відновлюємо роботу наших станцій, продовжуємо підтримувати працівників, у тому числі на станціях, які наразі не працюють. Наші основні цілі: забезпечувати українців паливом у різних куточках країни, забезпечувати сталий розвиток бізнесу в нашій галузі та продовжувати робити свій внесок у розвиток і майбутнє України. 

Читати ще: «Ми стали точкою опори для співробітників в умовах тотальної невизначеності». Як працює компанія «Лантманнен Акса» в умовах війни?