Через силу багатьох факторів навіть у найпродуктивніших працівників може зникати інтерес до роботи. І в цьому не завжди винні роботодавці, однак, щоб не втратити співробітника, саме вони мають прийти на допомогу. 

Щоб зрозуміти, яким чином можна зарадити працівникам, поспілкувались із Любовʼю Шинкарьовою, що працює в напрямі клімату в колективі та підтримки співробітників. 

Любов Шинкарьова, кар’єрна консультантка, психологиня

 Фактори, впливають на зниження продуктивності

  • Рівень задоволеності базових потреб (якісний сон, правильне харчування, відпочинок, безпека, любов).
  • Нерозуміння своєї ролі («Як я можу допомогти країні?», «Яку користь несу своєю роботою?»).
  • Забезпечення робочого місця (через вимкнення світла робочий процес перетворюється в стрес).

«Якщо раніше колега приходив до офісу з сумним настроєм через суперечку вдома чи ситуацію в транспорті, інші співробітники могли підтримати його, і таким чином відбувалося швидке перемикання на роботу. Сьогодні рівень емоційних і фізичних ресурсів знижений. Тому колеги, які раніше могли підтримати, зараз також можуть потребувати допомоги, адже війна для кожного — велике потрясіння», — говорить Любов. 

І в такому випадку на рівні компанії можна продумати заходи для підтримки співробітників (курси фінансової грамотності, лекції з надання першої домедичної допомоги тощо), або ж скористатись наступними кроками, які можна втілити у кожному колективі:

  1. Ведіть діалог і підтримуйте контакт. Не варто обманювати та говорити, що в компанії все добре, якщо є очевидні труднощі. Натомість можна розповісти про те, що ви будете робити далі, який є план дій у випадку надзвичайних ситуацій. Такий план дає певну ситуацію визначеності, що допомагає стабілізуватися на емоційному рівні.
  2. Говоріть про важливість роботи кожного співробітника. Варто відзначати успіхи та сильні сторони працівника, а також пояснювати, чим робота співробітника є корисною на рівні відділу, компанії та в цілому для держави. Це показує соціальну роль людини та є додатковою мотивацією для роботи.
  3. Будьте гнучкими до потреб співробітника. Розгляньте можливість додаткової відпустки, зміни графіка роботи, якщо у працівника є в цьому потреба.
  4. Беріть участь у заходах. Зокрема на рівні компанії проявляйте активність у місцевих ініціативах громади та запрошуйте колег разом волонтерити. Спільна діяльність зближує команду, а відчуття виконання корисної справи додає енергії, повертає до цінностей і мрій. 
  5. Впровадьте традиції, що зближують. Це можуть бути Zооm-зустрічі з кавою, спільний перегляд фільмів, фотоколажі, які може підготувати команда, зустрічі з підсумками місяця, настільні ігри чи вечори-знайомства, де кожен би розповідав цікаві факти про себе.
  6. Говоріть зі співробітником про те, що його тривожить. Значно знімає напругу, коли роботодавець цікавиться справами працівника та дає на рівні компанії визначеність у ситуації роботи. Також важливо надавати фідбек за результатами роботи та будувати плани на квартал.
  7. Турбуйтеся про себе. Щоб команда працювала ефективно, важливо не забувати про себе. Адже лише маючи запас енергії, ви зможете підтримати співробітників, згенерувати нові цікаві ідеї та приділити час подальшому плануванню.

Вправа для відновлення ресурсів

Розділивши аркуш паперу на 3 колонки, пропишіть:

  • Місця, які б ви хотіли відвідати в майбутньому, які можете відвідати зараз і відчуваєте, що вони додають сил (наприклад, кафе, річка, прогулянка парком тощо). Також можна пригадати, що вам раніше подобалося. Якщо є фото таких місць, перегляньте їх, або ж спробуйте відчути емоції, які у вас викликали вони, пригадайте звуки, запахи, кольори цього простору.
  • Людей, які вас надихають, ким ви захоплюєтесь, з ким приємно спілкуватися, а з ким вже давно не говорили, однак хочете подзвонити.
  • Дії, які є вашими хобі та дають енергію. Пригадайте, що ви давно хотіли зробити для себе, чого хотіли навчатися.

«Маючи такий список, приділяйте собі час кожного дня та маленькими кроками втілюйте свої ідеї та бажання в реальність», — говорить Любов Шинкарьова.

Тож дбайте про своє здоров’я та емоційний стан співробітників, адже взаємна взаємопідтримка, комунікація та допомога — запорука швидкого подолання стресу, а відтак — ефективної роботи.

Читайте ще: Wellbeing – не просто черговий тренд у сфері HR, а необхідність для українських компаній