Дехто вважає, що представники покоління Z не такі працьовиті, цілеспрямовані та витривалі, як представники інших поколінь. Так, у квітні ResumeBuilder.com опитали 1 344 менеджерів та бізнес-лідерів і виявили, що 74% респондентів вважають, що з GenZ важче працювати, ніж з іншими спеціалістами.

Розказуємо про висновки, яких дійшли представники компанії в результаті проведеного опитування:

  • 49% респондентів кажуть, що з GenZ складно працювати весь час або більшу його частину;
  • більшість опитаних бізнес-лідерів і менеджерів вважають за краще працювати з міленіалами;
  • основними причинами, з яких із GenZ непросто працювати, є відсутність технологічних навичок, зусиль і мотивації;
  • 65% опитаних зізнаються, що їм частіше доводиться звільняти представників покоління Z, аніж співробітників, які належать до інших поколінь;
  • 12% респондентів звільняють спеціалістів покоління Z у середньому менше ніж через тиждень після початку їхньої роботи;
  • головною причиною звільнення GenZ є те, що їх занадто легко образити.

74% менеджерів вважають покоління Z найскладнішим для роботи.

Загалом, майже три чверті (74%) опитаних менеджерів і бізнес-лідерів кажуть, що їм важче працювати з поколінням Z, ніж з іншими поколіннями.

Приблизно половині (49%) цієї групи складно працювати з GenZ весь час (11%) або більшу частину часу (39%). Крім того, 16% зізнаються, що їм часто буває складно, тоді як 20% зазначають, що іноді, а 10% кажуть, що не дуже часто. І лише 4% повідомили, що майже ніколи не вважають цю взаємодію складною.

Причина, через яку менеджери та керівники вважають представників покоління Z непростими співробітниками, полягає в тому, що їм бракує технологічних навичок (39%), зусиль (37%), мотивації (37%), а також інших компетенцій і характеристик.

«Порівняно з іншими поколіннями, я вважаю GenZ надзвичайно інноваційним і адаптивним. Вони не бояться кинути виклик статус-кво та принести нові ідеї. Вони також цінують автентичність і прозорість, очікуючи від компаній соціальної відповідальності й етичності», — каже Адам Гарфілд, директор із маркетингу Hairbro.

«Однак я вважаю, що один із напрямків, де GenZ могли б покращити свої навички на робочому місці, — це їхні комунікативні здібності. Хоча вони вправно користуються інструментами цифрової комунікації, їм може не вистачати деяких компетенцій міжособистісного спілкування, необхідних для взаємодії віч-на-віч. Покоління Z може отримати вигоду від розвитку своїх комунікативних навичок, щоб побудувати міцніші взаємини з колегами та клієнтами», — додає Гарфілд.

Акпан Укеме, керівник відділу кадрів SGK Global Shipping Services, вважає, що працювати з представниками GenZ складно. «У нашій організації спеціалістам покоління Z, з якими я спілкувався, бракує дисципліни, а також вони люблять кидати виклики», — каже Укеме.

«Я неодноразово взаємодіяв зі співробітниками покоління Z — оскільки наша компанія працює в інтернеті, вони думають, що знають усе про цифровий світ і можуть навчити мене. Вони думають, що вони кращі за вас, розумніші за вас, здібніші за вас, і вони скажуть вам це в обличчя», — продовжує він.

1 із 3 менеджерів, яким складно працювати з поколінням Z, вважають за краще наймати міленіалів.

Серед респондентів, які кажуть, що GenZ — це покоління, з яким найважче працювати, 34% зазначають, що вони виберуть міленіалів, 30% — представників покоління X, 4% — бебі-бумерів.

Для тих, хто надає перевагу міленіалам, ключові причини такого вибору полягають у тому, що вони вважають цю групу найбільш продуктивною (44%) та з найкращими технологічними навичками (42%).

Інші керівники надають перевагу GenX, тому що вони вважають їх найбільш чесними (46%) та найбільш ефективними (42%).

«Через пандемію COVID-19 і дистанційну освіту, представникам покоління Z, можливо, бракує основи, щоб бути успішнішими за старше покоління на посадах початкового рівня», — зізнається головний радник із питань кар’єри Стейсі Галлер.

«Ми знаємо, що при віддаленій роботі та дистанційному навчанні комунікативні навички розвиваються не так добре, і люди прагнуть працювати більш незалежно. Менеджери з персоналу повинні пам’ятати про це під час співбесід із кандидатами покоління Z. Їм може знадобитися додаткова підготовка, коли мова йде про професійні навички».

1 із 8 керівників звільнив спеціаліста покоління Z протягом першого тижня.

З менеджерів, які вказали, що їм складно працювати з GenZ, 59% зазначили, що вони звільнили їх. А деякі з них вирішили досить швидко розлучитися зі своїми співробітниками — 20% кажуть, що їм довелося звільнити працівника GenZ вже протягом тижня після дати початку роботи, тоді як 27% кажуть, що зробили це протягом місяця.

На думку респондентів, головними причинами звільнення співробітників GenZ є відсутність мотивації та зусиль, а також те, що їх надто легко образити.

Дженніфер Степлтон, провідний менеджер Social Rise, дає кілька порад щодо того, як GenZ можуть покращити свою присутність на робочому місці.

  • Розвивайте міцніші навички міжособистісного спілкування: хоча цифрова комунікація є важливою, також важливо вміти ефективно спілкуватися особисто. Побудова міцних взаємин із колегами та керівниками значною мірою допоможе досягти успіху на робочому місці.
  • Будьте відкриті до зворотного зв’язку та навчання від інших: представники GenZ відомі своєю незалежністю та самовпевненістю, але важливо розуміти, що завжди є чого навчитися. Сприйнятливість до конструктивної критики та звернення за порадою до досвідчених колег можуть допомогти розвиватися як професійно, так і особисто.
  • Продемонструйте адаптивність: діловий світ постійно змінюється, і для співробітників GenZ важливо показати, що вони можуть адаптуватися до нових ситуацій і викликів. Якщо ви гнучкі та відкриті до змін, ви можете стати цінним активом для будь-якої компанії.

«Представники покоління Z повинні працювати над тим, щоб зрозуміти, які професійні навички необхідні для успіху в сучасному робочому середовищі. Однак відповідальність виходить за межі GenZ. Навчальні заклади мають належним чином підготувати студентів, а менеджери та керівники підприємств — навчитися працювати з GenZ. Упередженість щодо молодих працівників є неприйнятною та нічим не відрізняється від ейджизму, який ми зазвичай спостерігаємо щодо бебі-бумерів», — каже Халлер.

Читайте ще: Як побудувати роздрібну компанію, у якій захочуть працювати зумери?