Про Budni
Наші продукти
Згадайте шкільні та студентські роки – без конспектування не обходилося, авжеж? Багато професій також вимагають занотовування, адже воно підвищує ефективність роботи та організовує працівників. Про важливість занотовування та основні його методи піде мова у статті.
Важливість занотовування
Занотовування дуже корисне, зокрема, на роботі, це можливість зберегти та посилатися на інформацію в майбутньому. Під час занотовування дуже важливе активне слухання. Найкращий спосіб робити ефективні нотатки – це слухати та записувати речі, які здаються важливими, щоб повернутися про них пізніше.
Кому потрібне занотовування
Нотатки роблять представники різних професій: офіціанти, журналісти, судді, лікарі, бухгалтери, кур’єри, дизайнери, вчителі, інженери, менеджери – список можна продовжувати довго.
Людська пам’ять не ідеальна, занотовування не обов’язково обмежується роботою. Написання афірмацій, цілей або навіть улюблених цитат підвищує мотивацію. Люди на 42% частіше досягають своїх цілей, написавши їх.
Розглянемо кілька методів занотовування
Метод Корнелла
На аркуші паперу/у блокноті проведіть горизонтальну лінію (на 5 см вище від нижнього краю). Після цього проведіть вертикальну лінію, відступивши 5-7 см від лівого краю. У результаті вийде аркуш, поділений на три частини:
Завдяки цьому методу можна планувати тиждень, занотовувати лекції, наради, збори, виступи.
Метод Білла Гейтса
Поділіть аркуш паперу на 4 квадрати (блоки) (їх може бути й більше), вони будуть пов’язані між собою однією темою. У кожен блок тезово запишіть інформацію з виступу. Наприклад: в одній частині запишіть питання, які виникають під час виступу/інтерв’ю тощо; в другій – основні думки, в третій – короткі позначки та зауваження; у четвертій – приклади.
Метод ментальних карт
Або mind mapping – популярна техніка запису, суть якої полягає в тому, що основний текст нотаток розміщується в середині аркуша.
Тобто, ви пишете основну думку або поняття по центру сторінки, обводите колом/берете в рамку (як зручніше) і за допомогою стрілок, які розходяться в різні боки, записуєте ключові ідеї та слова, пов’язані з темою.
Метод течії
Якщо у вас немає бажання писати за спікером, наче стенографіст/ка – цей метод для вас. Головна мета – ви маєте брати активну участь у сприйнятті матеріалу та отриманні в короткі терміни великої кількості інформації.
Занотовуючи, ви міркуєте і розвиваєте власні ідеї, записуєте лише основні моменти, а інше коментуєте своїми словами. Будьте готові до того, що ваші нотатки відрізнятимуться від слів спікера, тому застосовуйте цей метод у випадку, якщо розбираєтеся в темі.
Якщо вам потрібно занотовувати багато, наприклад, точних даних, то краще, щоб у вас був для підстаховки диктофон, потім, переслухавши, доповните конспект тим, що пропустили.
Метод речень
Схожий на стенографування, вам потрібно записувати все, що чуєте від спікера. Однак є відмінність – вам доведеться фіксувати кожне речення з нового рядка та нумерувати його. Завдяки цьому є можливість посилатися в одному реченні на інші, наприклад, «див. №8».
Для робочих зустрічей найкраще підійде метод речень.
Тепер ваш арсенал поповнився корисними інструментами ведення записів. Використовуйте їх, щоб виконувати роботу якнайкраще.
Читайте ще: Комунікації в умовах війни: як роботодавцям говорити зі співробітниками про неприємне