Успішна робота в колективі залежить не тільки від професійної підготовки. Часто на успіх впливає ваше спілкування з колегами. Тож якщо ви бажаєте бути оціненим і поважним співробітником, необхідно вміти створювати приємну та гармонійну атмосферу в колективі. 

Як стати найприємнішою людиною в колективі, розповідаємо нижче.

Бути приємною людиною — це проявляти турботу та увагу до інших, будувати добрі взаємини на підставі поваги та взаєморозуміння.

  • Будьте відкритими до спілкування. Першим кроком до успішної співпраці є відкритість. Не соромтеся починати розмову зі своїми колегами, запитувати про їхні інтереси та захоплення. Намагайтеся бути доброзичливими та ввічливими, і пам’ятайте, що слухати — це важливо. Якщо ви проявляєте інтерес до інших людей, вони будуть більш зацікавлені в спілкуванні з вами. 

Важливо не дозволяти використовувати свою доброту. Дотримуйтеся здорових меж у відносинах з колегами та пам’ятайте про свої професійні обов’язки.

  • Слідкуйте за мовленням. Ваша мова може впливати на настрій інших людей. Тож намагайтеся використовувати слова, які висловлюють вашу підтримку та заохочення – замість того, щоб критикувати чи засуджувати. Адже значно краще знаходити позитивні моменти в роботі своїх колег, ніж зосереджуватися на негативі.
  • Будьте чуйними до почуттів інших. Часто ми не розуміємо, як наші слова та дії можуть впливати на інших людей і через певні моменти, буває, що ми зриваємось чи різко висловлюємось. Але такі дії можуть сильно когось зачепити, тож намагайтеся бути чуйним до почуттів своїх колег і дотримуйтесь ввічливості та поваги до них.

Якщо ви помітили, що колега засмучений, спробуйте підтримати його, вислухати та виділити час для розмови.

  • Пропонуйте допомогу. Успішна робота в колективі залежить від співпраці. Тому намагайтеся допомагати колегам, коли вони звертаються до вас з проханням. Головне, щоб вони не зловживали цим. Якщо ж ви бачите, що хтось потребує підтримки, але не говорить про це — не соромтеся самому запропонувати допомогу.

Не забувайте, що важливо зберігати баланс між власними завданнями та допомогою іншим.

  • Зберігайте позитивний настрій. Зберігаючи енергію й позитив, навіть тоді, коли роботи багато та завдання непрості, ви автоматично створюєте приємну атмосферу в колективі. Крім того, оптимізм може допомогти зміцнити співпрацю в колективі та залучити до себе інших людей.

Намагайтеся завжди усміхатись, вітатись і прощатись з кожним, з ким зустрічаєтеся на роботі.

  • Будьте толерантними. Це здатність приймати інших людей такими, які вони є, з їхніми переконаннями, ідеями та поглядами на життя. Щоб бути толерантним, вам потрібно навчитися прислуховуватися до інших, бути відкритими до різних точок зору та готовими до дискусій. Також важливим аспектом толерантності є повага. Поважаючи права та потреби колег, громадську думку (навіть якщо вона відрізняється від вашої), ви зможете бути відкритими до співпраці та знайти спільні точки зору для досягнення цілей.

Ви можете не завжди розуміти чи приймати думки та ідеї інших людей, але це не причина конфліктів. 

  • Проявляйте вдячність. Пам’ятайте про те, що потрібно висловлювати вдячність за допомогу, підтримку чи співпрацю. Адже подяка — прояв поваги та визнання зусиль інших людей. Щоб ваші слова були дійсно цінними для колективу, будьте щирі у висловленнях і діях. 
  • Будьте проактивними. Проактивні люди зазвичай більш впевнені в собі, самостійні та вміють розвʼязувати проблеми, що виникають. Такі якості є важливими в будь-якому колективі, оскільки вони допомагають зберігати баланс й ефективність роботи.

Проактивність — це готовність бути першим, хто запропонує нову ідею чи візьме на себе відповідальність за розв’язання проблеми. 

Пропоновані ідеї можуть бути не прийняті, однак це не повинно вас зупиняти, адже є й інші шляхи та способи досягнення своїх цілей.

Стати найприємнішою людиною в колективі — не складна задача. Тому виконуючи описані вище кроки, ви зможете створити приємну атмосферу в колективі, збільшити ефективність роботи та значно підвищити свою цінність як співробітника.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Від факапу до звільнення — один крок. Як розповісти начальнику про свою помилку і працювати далі?